Belajar bahagian badan dengan nyayi (Learning - Body Songs)

Saturday, 12 November 2011

Bab 9.1 Memahami pelbagai bunyi dan kepentingannya (Understanding the range of sounds and their significance)


Berapa banyak bunyi anda boleh mengenali.

Kaedah:

  1. Murid-murid akan dikumpulkan dua orang sekumpulan.
  2. Murid A akan menutup mata dan murid B akan membuat bunyi bising (duit syiling berkerincing di jar, sebuah buku untuk menutup, tangan bertepuk tangan, kertas runtuh, kertas untuk merobek, Bubblegum untuk memecahkan atau pop, bola melantun, dan bekalan bagi apa-apa bunyi lain)
  3. Murid A akan meneka suara apa yang didengar.
  4. Murid B akan mengira beberapa banyak tekaan adalah betul.
Pada akhir aktiviti, murid-murid akan membincangkan kesukaran yang dihadapi melalui aktiviti ini dan kebaikan dengan mempunyai telinga yang boleh berfungsi.



Aktiviti-aktiviti yang direka untuk:

membantu pelajar membina kesedaran tentang kepentingan pemuliharaan pendengarandan masalah hilang pendengaran akibat bunyi bising,

No comments:

Post a Comment